Veelgestelde vragen over ons alarmsysteem
Hieronder vind je de antwoorden op enkele van de meest gestelde vragen die we krijgen.
Algemene vragen
Wat moet ik doen als het alarm afgaat en hoe meld ik een alarm af bij de alarmcentrale?
Bel bij alarm de alarmcentrale van Securitas op 040 289 41 41.Er wordt vervolgens gevraagd naar je 6-cijferige ID-code. Verder wordt er gevraagd naar de pincode behorende bij je ID-code. Als de combinatie ID-code/pincode juist is, kun je de stappen in het voice respons menu volgen. je kunt in het menu ook kiezen voor het spreken met één van onze centralisten.
Zijn er naast abonnements- en huurkosten nog andere kosten waarmee ik rekening moet houden?
Buiten de abonnements- en huurkosten zijn er geen extra kosten waarmee je direct rekening hoeft te houden op het vervangen van lege batterijen na. Deze gebruiksartikelen zijn niet meegenomen in het onderhoud en zul je zelf moeten aanschaffen/ vervangen. SecuritasHome brengt wel kosten in rekening voor het verhuizen van je alarmsysteem, het bestellen en installeren van extra componenten of wanneer een installateur bij je langs dient te komen als het systeem niet meer werkt door eigen toedoen. De kosten die hiermee gepaard gaan, worden altijd vooraf met je doorgenomen.
Ik heb twee systemen. Hoe kan ik de SecuritasHome accounts aan elkaar koppelen?
Om verschillende accounts aan elkaar te koppelen, log je eerst in op de portal via www.securitashome.nl. In het startscherm klik je in het menu aan de linkerzijde op “Instellingen”. Klik vervolgens op “Login informatie”. In het pop-up scherm klik je vervolgens op “Toegang tot meerdere systemen”. Klik op het tweede systeem dat je wenst toe te voegen en vervolgens op “Systeem toevoegen”.
Hoe stel ik de geofence in op de portal en de app?
Om de telefoon als toestel toe te kennen in de klantportal, zodat deze te gebruiken is voor notificaties waar geofencing noodzakelijk is, heeft de installateur bij de aansluiting de SecuritasHome app voor jou geïnstalleerd. Mocht je een nieuw toestel hebben en de app opnieuw moeten installeren, volg dan de volgende stappen: Download de app in de Appstore of Playstore (zoekterm Securitas Connect), Start de app op en log in met jouw logingegevens, Ga naar instellingen, Ga naar meldingen, Activeer push meldingen, Ga vervolgens terug naar Instellingen, Ga naar Geoservices, Activeer Geoservices.
Wat betekent de melding “activated”, “closed”, “open”, “idle” en “malfunction” bij mijn sensoroverzicht?
In de portal vind je onder in beeld een overzicht van je geplaatste sensoren zoals de bewegingsmelders en je magneetcontacten. Achter deze sensor staat de status hiervan. Activated: je bewegingssensor heeft beweging genoteerd. LET OP: deze melding zie je ook als je je alarmsysteem hebt uitgeschakeld. Open: de magneetcontact op je deur detecteert dat de deur opengaat. Closed: de magneetcontact detecteert dat de deur dicht is. Idle: Je bewegingsmelder detecteert geen beweging en is in rust. Malfunction: je sensor functioneert niet. Je ziet deze melding terug in je storingsoverzicht.
Mijn vraag of antwoord staat niet de lijst. Wat kan ik doen?
Als je inlogt op de klantportal, via www.securitashome.nl, klik je in het startscherm rechtsboven in je scherm op het vraagteken. Klik vervolgens op “Help-documentatie”. Hier vindt je uitleg over diverse instellingen en wijzigingen die je kunt aanbrengen binnen jouw account, zoals gebruikers toevoegen of wachtwoorden wijzigen.
Staat jouw vraag of antwoord hier niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.
Mijn Systeem
De bewegingsmelder knippert rood? Wat nu?
Dit duidt op een lage batterijspanning of de melder is onlangs open geweest. Als er vervolgens beweging gedetecteerd wordt, knippert de bewegingsmelder rood. Mocht dit vaker voorkomen, neem dan contact op. Onze medewerkers van de supportafdeling helpen je graag om het probleem met je op te lossen. Je kunt hiervoor klikken op de contactbutton op deze pagina.
Display doet niets? Wat nu?
De display gaat na ongeveer 10 seconden automatisch op stand-by. Oplossing: druk op de N en de display zal oplichten. Als dit niet werkt of wil je liever ondersteuning vanuit onze supportafdeling? Klik dan op de contactbutton rechts op deze pagina.
Display geeft L aan? Wat nu?
Er is geen telefoonverbinding. Oplossing: controleer de telefoonverbinding
Na stroomstoring knippert het groene lampje. Wat nu?
Druk op F, 0 + mastercode. Er verschijnt een U in het display. Wacht 5 minuten tot het groene lampje niet meer knippert. Druk vervolgens 2x op de N en je verlaat de gebruikersmodus.
Contract / betalingen
Zijn er naast abonnements- en huurkosten nog andere kosten waarmee ik rekening mee moet houden?
Buiten de abonnements- en huurkosten zijn er geen extra kosten waarmee je direct rekening hoeft te houden op het vervangen van lege batterijen na. Deze gebruiksartikelen zijn niet meegenomen in het onderhoud en zul je zelf moeten aanschaffen/ vervangen.
Securitas brengt wel kosten in rekening voor het verhuizen van je alarmsysteem, het bestellen en installeren van extra componenten of wanneer een installateur bij je langs dient te komen als het systeem niet meer werkt door eigen toedoen. De kosten die hiermee gepaard gaan, worden altijd vooraf met je doorgenomen.
Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?
Het rekeningnummer kun je wijzigen. Je kunt op de contactbutton rechts op de pagina klikken en aangeven dat je jouw rekeningnummer wilt wijzigen, dan reageren wij binnen 5 werkdagen op jouw bericht.